Organizacja eventów firmowych - od czego zacząć?
17 lutego 2023
457
Artykuł sponsorowany
Event firmowy jest imprezą organizowaną dla pracowników. Z tego powodu jego głównym założeniem jest zazwyczaj integracja. Przy tej okazji pracodawca może jednak skutecznie realizować także inne cele, również biznesowe. Dlaczego warto to robić i jak powinna przebiegać sprawna organizacja eventów firmowych?
Cel eventu firmowego to podstawa
Każdy event, firmowy czy nie, powinien realizować konkretny cel. Oczywiście w przypadku imprez dla pracowników, zależy nam głównie na tym, aby zbudować między nimi relacje, które zaowocują w pracy zespołowej. Event firmowy to także sposób na docenienie i nagrodzenie podwładnych oraz zapewnienie im relaksu czy rozrywki np. po ciężkim roku pracy.
Organizacja eventów firmowych przebiega często tak, aby przy okazji można było realizować cele biznesowe. Tego typu imprezy, zwłaszcza kilkudniowe, są więc często połączone ze szkoleniami czy konferencjami podsumowującymi dany okres. Podczas eventu firmowego można także zaplanować galę z nagrodami. Jest to strategia doskonale wpisująca się w tzw. employer branding, czyli budowanie marki dobrego pracodawcy, dbającego o swoich podwładnych.
Szkolenie z organizacji eventów firmowych znajdziesz na: https://emtg.pl/skuteczny-briefing/
Organizacja eventów firmowych - co trzeba wiedzieć?
Jeśli znamy już cel imprezy, łatwiej nam będzie zaplanować dalsze kroki. Organizując event firmowy, warto zapytać pracowników, jaka forma rozrywki, będzie im najbardziej odpowiadała. W firmie, w której większość osób przez cały rok pracuje głównie przy biurkach, mogą to być np. zawody sportowe, wyścigi, regaty czy konkurencje survivalowe. Innym razem sprawdzi się program artystyczny z występami gwiazd czy znanych celebrytów.
Event firmowy - lokalizacja
Forma i program imprezy determinują lokalizację, którą wybierzemy na event firmowy. Jeśli planujemy połączyć go ze szkoleniami, potrzebny będzie hotel z salami konferencyjnymi i nowoczesnym sprzętem. W przypadku rozrywek sportowych, musimy znaleźć obiekt dysponujący odpowiednią przestrzenią na świeżym powietrzu.
Organizacja eventów firmowych - kwestie techniczne
Warto, aby osoba organizująca event firmowy, osobiście sprawdziła miejsce, w którym będzie się on odbywał. W ten sposób będzie miała możliwość przetestowania kuchni, czy sprzętu technicznego, ale również zweryfikowania, czy obiekt spełnia wymagane warunki. Jeżeli konieczne jest wynajęcie podwykonawców z dodatkowym sprzętem technicznym, warto korzystać z lokalnych firm, które już znają obiekt i realizowały w nim konkretne zlecenia.
Event firmowy - jak ułożyć program?
Organizacja eventów firmowych jest łatwiejsza, jeśli posiadają one motyw przewodni. Pamiętajmy jednak, że event firmowy ma być atrakcyjny, ale nie powinien męczyć uczestników. W przypadku tego typu imprez bardzo ważny jest umiar. Nie chodzi bowiem o to, aby wypełnić pracownikom cały grafik atrakcjami. W ten sposób wrócą z imprezy przemęczeni i raczej mało usatysfakcjonowani. Zadbajmy o to, aby program nie był przeładowany. Jeśli w ciągu dnia odbywają się szkolenia czy panele dyskusyjne, zapewnijmy przerwy, a na wieczór zaplanujmy relaks.